#1 2012-06-22 23:25:21

Kyoraku

Wielki Przywoływacz

Zarejestrowany: 2012-06-11
Posty: 18
Punktów :   

Tutorial do "World of Summoners" v.1.0

Witaj poszukiwaczu przygód! Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, kliknij przycisk "Rejestracja" na pasku nawigacyjnym pod logiem naszego forum. Następnie podążaj za przedstawionymi instrukcjami.

1.Trochę o "World of Summoners"
a) Gra "World of Summoners" jest w 100% darmowa. Nie ma tu żadnych kont premium, abonamentów ani Item Shopów (stworzona za darmo, wpuszczona w obieg za darmo).
b) Twórcą gry i zarazem jedynym pełnoprawnym administratorem jest moja skromna osoba.
c) Jest to gra typu PBF (Play By Forum), czyli można w nią grać opisując wszystko co robimy w formie postów, w odpowiednich wątkach (więcej informacji w dalszej części tutorialu).
d) Tworząc "World of Summoners" polegałem głównie na swoich własnych pomysłach, jednak kilka aspektów (m.in. postaci summonerów i strażników) zaczerpnąłem z klasyki gier (w tym wypadku z Final Fantasy X) bądź też z anime lub bajek.
e) Każdy użytkownik musi zapoznać się z krótkim regulaminem gry, znajdującym się w dziale "Regulamin" i przestrzegać go.
2.Realia gry

Fabuła rozpoczyna się w roku 2014. Mieszkańcy Ziemi nadal nie pozbierali się po kataklizmie, jaki nadszedł w grudniu 2013r. . Zginęła wtedy 1/3 populacji. Zdarzenie to przebudziło w zwykłych ludziach niezwykłe moce, moce przywoływania magicznych stworzeń zwanych obecnie Summonami, Avatarami lub Keshinami. Na prawych dłoniach tych ludzi wypalony został tzw. Znak Przywoływacza. Jednemu z nich, młodemu chłopakowi o imieniu Kyoraku oraz jego Summonowi udało się powstrzymać katastrofę, jaką byłoby uderzenie meteoru w powierzchnię planety. Błyskawicznie zdobył sławę i już wkrótce władze największych krajów w porozumieniu z przywódcami mniejszych państw, ustanowiły go Wielkim Przywoływaczem, czyli osobą odpowiedzialną za wszystkich summonerów. Na tym się jednak nie skończyło, gdyż imperia takie jak USA, Chiny czy Rosja chciały wykorzystać sytuację i przejąć władzę nad światem, wykorzystując właśnie przywoływaczy. Kyoraku próbował odwieść swoich podwładnych od tego pomysłu, jednak żądza sławy i pieniędzy przeważyły, czyniąc z chłopaka nie przywódcę, lecz jedynie jednego z wielu. Szybko okazało się, że cenni wojownicy jakimi niewątpliwie byli posiadacze Znaku, szybko giną, gdyż ich Espery nie potrafią jednocześnie atakować wroga i bronić swojego pana. Narodziła się idea stworzenia "ochroniarzy" przywoływaczy, jakimi mieliby być Strażnicy - posługujący się dawną zaklętą bronią (nowoczesna nie byłaby w stanie zrobić krzywdy potężnym bestiom) i Runami oraz Magowie  - specjalizujący się w czarach bojowych i obronnych. Większość dołączyła do summonerów, ale niektórzy zaczęli tworzyć swoje własne oddziały, wspierające główne siły. Wojna się rozpoczęła!
3.Zasady gry
a) Każdy użytkownik musi zgłosić swoje podanie w dziale "Zgłoszenia". Umieszczony jest tam formularz zawierający podstawowe informacje o postaci (imię, nazwisko, profesja).
b) Do wyboru są 3 profesje (o których więcej będzie powiedziane w innym temacie znajdującym się w tym dziale) - Summoner (osoba, która na czas walki przywołuje magiczną bestię - Summona), Strażnik (wojownik walczący przy pomocy dawnej broni [miecze, topory] i starożytnych Run) oraz Mag (specjalizujący się w zaklęciach defensywnych i ofensywnych)
c) Umiejętności można zakupić, otrzymać (eventy, za zasługi) lub wygrać (konkursy)
d) Przedmioty i broń są dostępne w sklepach (zaklęcia można zdobyć kupując Księgi Czarów lub inne tego typu przedmioty)
e) Nie ma możliwości zmiany profesji, jednak można posiąść umiejętności pozwalające na zdobycie niektórych przywilejów (po zakupie odpowiednich umiejętności, można zmienić Maga w całkiem dobrego Strażnika)
f) W grze występują różne domeny, które dzielą się na:
Podstawowe np. Lód, Ziemia, Woda
                  oraz
Specjalne np. Muzyka, Taniec
Każdy z nich działa na inne tak samo (woda nie ma przewagi nad ogniem), ale można zapobiec różnym ich skutkom (odpowiednia ziemna umiejętność może pochłonąć część wygenerowanej przez przeciwnika wody.
Domeny można zakupić w sklepie
g) Nie wystarcza ci jeden Esper? Możesz dokupić ich więcej! W sklepie można znaleźć przedmioty zwane monolitami, które służą do przywołania kolejnego potwora. Pamiętaj jednak, że przeciwnicy również mogą dokupić sobie dodatkowe Summony.
h) Podczas eventów lub w innych sytuacjach mogą pojawić się tzw. Niebiańskie Bronie. Są to unikatowe przedmioty, które posiadają potężne dodatkowe umiejętności.
i) Summonerzy, Strażnicy i Magowie mogą sprzymierzać się ze sobą (tworzyć drużyny lub nawet gildie).
j) Gracze mogą brać udział w bitwach. Potrzebne są do tego co najmniej 2 osoby o uprawnieniach gracza (niezbanowany użytkownik posiadający Kartę Postaci) oraz sędzia (administrator lub wyznaczona przez niego osoba). Wojownicy opisują to, co robią. Podczas bitwy mogą mieć jednego pomocnika nie uczestniczącego bezpośrednio w walce (nie może zadawać obrażeń, jednak może leczyć sprzymierzeńca lub nakładać na niego pozytywne statusy). W wypadku walk drużynowych każdy może zadawać obrażenia, a walka kończy się, gdy druga strona się podda lub wszyscy jej członkowie zostaną zabici. Drużyny muszą mieć tyle samo członków chyba, że przeciwnicy pójdą na ustępstwo. Obrażeń nie pokazuje się w procentach, lecz przez odpowiednie opisy. Przykład:

1-sza runda walki Gracza A z Graczem B (wspieranym Graczem C)

Gracz A: Zamaszystym ruchem wyjmuję zza pleców moją Lwią Partyzanę i wypowiadając formułę Runy Władcy Puszczy biegnę w twoim kierunku. Kieruję czubek broni w twoją stronę, a następnie wykonuję serię pchnięć. Później używam mojej broni w celu osłonięcia się przed najbliższym atakiem.

Gracz B: Widząc twoją szarżę, odskakuję do tyłu (staram się unikać ciosów) i aktywuję monolit, przywołując Kapłana Anubisa. Rozkazuję mu, aby użył na tobie Gniewu Szakala, a następnie zaatakował cię fizycznie przy pomocy sztyletu.

Gracz C: Kładę ręce na ziemi i wypowiadam formułę Trzęsawiska. Ostrzegam przed tym Gracza B i rzucam na niego czar ofensywny Zefir Horusa, aby uniósł się nieco w górę.

Sędzia: Zanim Kapłan Anubisa został przywołany, Graczowi A udało się raz trafić Gracza B w ramię. Atak Gniewem Szakala wyrządził niewielkie szkody Graczowi A, natomiast cios sztyletem został zablokowany Lwią Partyzaną. Zaklęcie "Trzęsawisko" zostało rzucone poprawnie, jednak nie przyniosło zamierzonego efektu, gdyż dzięki specjalnej umiejętności Gracza A - Traper, nie pogrążył się w bagnie. Gracz B również nie został wciągnięty, jednak odniósł średnie obrażenia związane z atakiem Zefirem Horusa. Kapłan Anubisa pogrążył się w bagnie po kolana, a gdy teren wysechł, nie miał możliwości ruchu nogami.

Gracz A: Rozległa, ale płytka rana na lewej nodze
Gracz B: Głęboka rana w okolicach barku, drobne rany cięte na całym ciele.

Kapłan Anubisa nie może się przemieszczać.

Jak zauważyliście, nie ma tu punktów życia, obrony, wytrzymałości itd., gdyż ustalanie obrażeń byłoby zbyt kłopotliwe. Stosujemy prostsze rozwiązanie - opisujemy po prostu stan fizyczny (głęboka rana w nodze może sprawiać problemy z poruszaniem się, a zraniona ręka będzie utrudniać bądź też uniemożliwiać używanie niektórych broni czy zaklęć). Jeden do kilku ciosów w czułe miejsca (serce, głowa, nerki) lub ubytek krwi (kilka rund z groźną, nieopatrzoną raną) oznacza śmierć. Może do niej dojść również przez zatrucie, dekapitację lub inne oczywiste rzeczy.

k) Śmierć w jakiejkolwiek walce (drużynowej, indywidualnej, misji itd.) oznacza odebranie możliwości walki na czas 48 h od zakończenia bitwy. Można jednak korzystać z innych dóbr, takich jak Chatbox, konkursy, eventy nie wymagające walki, dyskusje na forum.
l) Wszystkie informacje podane przez gracza oraz jego aktualny ekwipunek, umiejętności itd. znajdują się w Karcie Postaci, zakładanej przez Administratora.
m) W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o pisanie w dziale "Pytania i propozycje". W razie potrzeby, tutorial będzie edytowany.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokevapor.pun.pl www.wolf-destiny.pun.pl www.cs-wojak.pun.pl www.narutomaniak.pun.pl www.czempioni.pun.pl